71.. Nûh Suresi


   Nûh  Suresi
       
       Rahman Rahim Olan Allah'ın Adıyla 
 .Biz, Nûh’u, "Toplumunu, kendilerine 
korkunç bir azap gelmeden önce uyar!" diye kavmine gönderdik.
. O dedi ki: "Ey toplumum! Hiç 
kuşkunuz olmasın, ben sizin için apaçık bir uyarıcıyım."
. "O halde, Allah’a ibadet edin! O’ndan korkun! Ve bana itaat edin ki,
. Allah, günahlarınızı affetsin ve sizi 
belirli bir süreye kadar ertelesin. Çünkü Allah’ın eceli geldiğinde ertelenmez. Bir bilebilseydiniz!" 
. Nûh şöyle yakardı: "Ey Rabbim! Ben toplumumu gece ve gündüz davet ettim."
. "Fakat çağrım, onların kaçışlarını artırmaktan başka bir işe yaramadı." 
. "Ben onları, sen kendilerini affedesin 
                 
diye çağırdıkça, parmaklarını kulaklarına tıkadılar, elbiseleriyle sarılıp sarmalandılar, inat ve ısrar 
                   
ettiler ve kibirlendikçe kibirlendiler."
. "Sonra onları daha açık bir biçimde çağırdım."
. "Daha sonra bir başka duyuru yönelttim. Ve onları gizli gizli de çağırdım." 
. Ve şöyle dedim: "Rabbinizden af 
dileyin! O, bağışlamayı çok sevendir." 
. "Göğü üzerinize bol bol yağmur taşıyıcı olarak gönderir."
. "Sizi, mallar ve oğullarla güçlendirir, 
               
size yeşil bahçeler lütfeder. Ve sizin için nehirler akıtır.”
. "Ne oluyor size de Allah için bir vakar ümidinde olmuyorsunuz?" 
                
. "O ki, sizi halden hale/evreden evreye geçirerek yarattı.
. "Görmediniz mi, Allah yedi göğü 
ahenkli bir bütün olarak nasıl yarattı?" 
."Ve Ay’ı, bunlar içinde bir nur yaptı ve 
Güneş’i bir kandil haline getirdi." 
. "Ve Allah sizi bir bitki olarak yerden bitirdi."
. "Sonra sizi yere geri gönderiyor ve sonra bir çıkarışla tekrar çıkarıyor."
. "Allah size yeryüzünü bir yaygı yaptı,
. Ki ondan geniş yollar edinip de yürüyesiniz."
. Nûh dedi ki: "Rabbim! Onlar bana isyan ettiler de malı ve çocuğu kendisine hüsrandan başka bir artış getirmeyen kişiye uydular."
. "Çok büyük hileler sergilediler/çok büyük tuzaklar kurdular."
. Dediler ki: "İlahlarınızı sakın 
bırakmayın! Ved’di, Süva’ı asla bırakmayın! Yeğus’u, Yeuk’u, Nesr’i de bırakmayın!"
. "Çoklarını saptırdılar. Sen de o 
zalimler için şaşkınlıktan başka bir şeyi artırma."
. Hataları yüzündendir ki boğuldular, ateşe atıldılar. Kendileri için, Allah dışında yardımcılar bulamadılar.
. Nûh şöyle yakardı: "Rabbim! 

Yeryüzünde, kâfirlerden yurt tutacak/gezip dolaşacak hiç kimse bırakma!"
                    . "Çünkü eğer sen onları bırakırsan, 
                               
kullarını saptırırlar ve kötülük üreten 
       nankörden başkasını doğurmazlar."
. "Rabbim! Beni, anne babamı, inanmış olarak evime gireni, tüm inanmış erkekleri ve inanmış kadınları affet! 
Zalimlerin de sadece helâk ve 
perişanlığını artır!"

Not: Bu bir tekliftir...Lütfen iniş sırasına göre anlayarak Türkçe KURAN meali okuyun..TEŞEKKÜR EDERİM..  
                                    

Hiç yorum yok: