71..NUH Suresi

  71..NUH Suresi

                                        
                       Rahman Rahim ALLAH’ın Adıyla
. Biz, Nûh'u, "Toplumunu, kendilerine 
korkunç bir azap gelmeden önce uyar!" diye kavmine gönderdik.
. O dedi ki: "Ey toplumum! Hiç kuşkunuz 
olmasın, ben sizin için apaçık bir uyarıcıyım."
. "O halde, Allah'a ibadet edin! O'ndan korkun! Ve bana itaat edin ki,
. Allah, günahlarınızı affetsin ve sizi belirli bir süreye kadar ertelesin. Çünkü Allah'ın eceli geldiğinde ertelenmez. Bir bilebilseydiniz!"
. Nûh şöyle yakardı: "Ey Rabbim! Ben toplumuma gece ve gündüz çağrıda bulundum."
. "Fakat çağrım, onların kaçışlarını artırmaktan başka bir işe yaramadı."
. "Ben onları, sen kendilerini affedesin diye 
çağırdıkça, parmaklarını kulaklarına tıkadılar, elbiseleriyle sarılıp sarmalandılar, inat ve ısrar ettiler ve kibirlendikçe kibirlendiler."
. "Sonra onları daha açık bir biçimde çağırdım."
. "Daha sonra bir başka duyuru yönelttim. Ve onları gizli gizli de çağırdım."
. Ve şöyle dedim: "Rabbinizden af dileyin! O, bağışlamayı çok sevendir."
. "Göğü üzerinize bol bol yağmur taşıyıcı olarak gönderir."
. "Sizi, mallar ve oğullarla güçlendirir, size yeşil bahçeler lütfeder. Ve sizin için nehirler akıtır."
. "Ne oluyor size de Allah için bir vakar ümidinde olmuyorsunuz?"
. "O ki, sizi halden hale/evreden evreye 
geçirerek yarattı."
. "Görmediniz mi, Allah yedi göğü ahenkli 
bir bütün olarak nasıl yarattı?"
. "Ve Ay'ı, bunlar içinde bir nur yaptı ve 
Güneş'i bir kandil haline getirdi."
. "Ve Allah sizi bir bitki olarak yerden bitirdi."
. "Sonra sizi yere geri gönderiyor ve sonra bir çıkarışla tekrar çıkarıyor."
. "Allah size yeryüzünü bir yaygı yaptı,
. Ki ondan geniş yollar edinip de yürüyesiniz."
. Nûh dedi ki: "Rabbim! Onlar bana isyan ettiler de malı ve çocuğu kendisine hüsrandan başka bir artış getirmeyen kişiye uydular."
. "Çok büyük hileler sergilediler/çok büyük tuzaklar kurdular."
. Dediler ki: "İlahlarınızı 
sakın bırakmayın! Ved'di, Süva'ı asla bırakmayın! Yeğus'u, Yeuk'u, Nesr'i de bırakmayın!"
. "Çoklarını saptırdılar. Sen de o zalimler için şaşkınlıktan başka bir şeyi artırma."
. Hataları yüzündendir ki boğuldular, ateşe atıldılar. 
Kendileri için, Allah dışında yardımcılar bulamadılar.
. Nûh şöyle yakardı: "Rabbim! Yeryüzünde, 
kâfirlerden yurt tutacak/gezip dolaşacak hiç kimse bırakma!"
. "Çünkü eğer sen onları bırakırsan, kullarını saptırırlar ve kötülük üreten nankörden başkasını doğurmazlar."
 . "Rabbim! Beni, anne-babamı, inanmış olarak evime gireni, tüm inanmış erkekleri 
ve inanmış kadınları affet! Zalimlerin de sadece helâk ve perişanlığını artır!"

Not:ALLAH diyor ki "oku".Kuranı başlangıçta iniş sırasına göre, Arapça bilmiyorsanız meali anlayarak okuyun lütfen.Teşekkür ederim..




Hiç yorum yok: