KURAN'da anlatılan iki kardeş..

         Hz. ADEMİN'in iki OĞLU  
                              
    Kuran'da insanlar öğüt nasihat alıp, doğru yola yönelsin diye, Allah bir çok  paylaşımlarda bulunmuştur. Bu anlatıda Adem'in iki oğlu hakkındadır:
Onlara Âdem'in iki oğlunun haberini de gerçek olarak oku. Hani, ikisi birer kurban sunmuşlardı da birinden kabul edilmişti, ötekinden kabul edilmemişti.
  "Seni mutlaka öldüreceğim." dedi.
 Öteki: "Allah sadece takva sahiplerinden kabul eder." dedi.
 "Beni   öldürmek için elini bana uzatırsan, ben seni öldürmek için elimi sana uzatmayacağım.
Şu bir gerçek ki ben, âlemlerin Rabbi olan Allah'tan korkarım."
 "Ben istiyorum ki, sen benim günahımı da senin günahını da yüklenip ateş halkından olasın. İşte budur zalimlerin cezası!" 
Nihayet nefsi onu kardeşini öldürmeye ısındırdı, o da onu öldürdü. Böylece hüsrana uğramışlardan oldu.
Derken, Allah, kardeşinin cesedini nasıl saklayacağını ona göstermek için yeri eşeleyen bir karga gönderdi.
   O dedi ki: "Vay be! Şu karga kadar bile olamıyor muyum ki, kardeşimin cesedini saklayayım." Bu arada, pişmanlık duyanlardan olmuştu. 
 İşte bu yüzden biz, İsrailoğulları üzerine şunu yazdık:
 Kim bir kişiyi, bir kişiye karşılık yahut yeryüzünde bir fesat sebebiyle olmaksızın öldürürse, insanları toptan öldürmüş gibidir.  
      Ve kim bir kişiye hayat verirse insanlara toptan hayat vermiş gibidir. 
   Andolsun, resullerimiz onlara açık-seçik kanıtlar getirmişlerdir. Ama onlardan birçoğu bunun ardından da yeryüzünde zulüm ve azgınlığa sapmaktadır.
                           


NOT: Bu bir tekliftir. Müslümanız ve bize gönderilen ve çok değerli olan, KURAN'ı başlangıçta iniş sırasına göre Arapça bimiyorsanız meali anlayarak okuyalım ve okumayanlara teklifte bulunalım.. TEŞEKKÜR EDERİM..

Hiç yorum yok: