KURAN'da anlatılan LUT Peygamber ve NEFSİN KURBANLARI...

   Allah gerek gördüğünde, yoldan çıkmış toplumları uyarmak için, elçiler seçmiştir. Kuran’da anlatılan toplumlar ve seçtiği elçiler dışında bilemediğimiz, dünyanın pek çok toplumlarına seçilmiş peygamberler gönderildiğini yazmaktadır.
       Kurandaki bilgilerin ışığında Hz İbrahim’le aynı döneme denk düşen, farklı topluma seçilmiş olan LUT peygamberle devam edelim.
LUT VE NEFSİN KURBANLARI
          Her tür kötülüğe sapmış olan topluma LUT’ u Allah resul olarak seçti. LUT toplumuna şöyle seslendi: “Hala korunmuyor musunuz? Ben size gelen emin bir elçiyim. Artık Allah’tan korkun da bana itaat edin. Ben bu iş için sizden bir ücret istemiyorum. Benim ücretim yalnız alemlerin Rabbi’n dendir.”
        Toplumu : “Eğer bu tavrını sona erdirmezsen , ey LUT, yemin olsun, bu topraktan sürülenlerden olacaksın “ dediler.   LUT : “ Ben sizin şu yaptığınıza öfkelenenlerdenim” dedi.
    LUT : “Öyle bir iğrençliğe bulaşıyorsunuz ki, sizden önce alemlerden bir tek kişi bunu yapmamıştır."        "Şehvetinizi tatmin için kadınları bırakıp erkeklere gidiyorsunuz, yol kesiyorsunuz, toplantılarını    çirkinlikler sergiliyorsunuz. Doğrusu siz cehalete saplanmış, sınır tanımayan bir topluluksunuz ” dedi..
        Toplumun cevabı sadece şunu söylemeleri oldu : “Çıkarın şunları kentimizden. Çünkü onlar, temizlik tutkunu insanlardır. Eğer doğru sözlülerdensen, hadi getir bize Allah’ın azabını.”
        LUT Allah’ a yalvardı: “Rabbim, şu bozguncular topluluğuna karşı bana yardım et.”
Allah’ın gönderdiği melekler müjde vermek için İbrahim’e gittiklerinde : ”Biz şu kentin halkını helak edeceğiz. Çünkü ora halkı zalim oldular. ”
    İbrahim’de : ”Ama orada LUT var” dedi.
       Melekler: ”Orada kim olduğunu biz daha iyi biliyoruz. Elbette onu ve ailesini kurtaracağız, karısı hariç” dediler…
     Melekler LUT ‘a ailesine geldiklerinde, onlar için kaygılanmış, göğsü daralmış da şöyle demişti LUT: ”Siz tanınmayan kimselersiniz. BU ZORLU BİR GÜN.”
       Elçiler dediler ki: ”Gerçek şu ki biz, günahkarların, hakkında kuşku edip durdukları şeyi sana getirdik. Sana gerçeği getirdik. Biz özü-sözü doğru olanlarız. Biz senin Rabbi’nin elçileriyiz. Sana asla el süremezler.”
         Şehir halkı, elçileri duymanın sevinci içinde geldiler. Bunlar daha öncede kötülükler yapmışlardı.    LUT dedi : ”Bunlar benim konuklarımdır, aman beni utandırmayın. Allah’tan korkun, beni rezil etmeyin.” Toplumu : ”Seni elalemin işiyle uğraşmaktan men etmemiş miydik?” dediler. LUT: ” Ey toplumum! Eğer bir şey yapacaksanız, işte kızlarım. Onlar sizin için daha temiz. İçinizde olgun bir adam yok mu?” Toplumu : ”Senin kızlarında hakkımız olmadığını çok iyi biliyorsun. Ne istediğimizi de çok iyi biliyorsun” dediler.
          ALLAH : “Yemin olsun LUT’un misafirlerinden nefislerini tatmin etmek istemişlerdi de onların gözlerini silme kör etmiştik. HADİ TADIN AZABIMI VE UYARILARIMI.”
       Melekler: ”Gecenin bir yerinde aileni götür. İçinizden hiç kimse geri kalmasın; karın müstesna. O, ötekilere çatan belaya çarptırılacaktır. Sen de arkalarından onları izle. Her biriniz geri dönüp bakmasın. Emredildiğiniz yere kadar gidin. Onların azap vakti, sabah vaktidir. Şunlar, kökleri kesilmiş olarak sabahlayacaklardır.. Sabah da ne kadar yakın, değil mi?” dediler.
         ALLAH : “ Nihayet emrimiz gelince oranın üstünü altına getirdik ve üzerlerine, pişmiş çamurdan yapılıp istif edilmiş taş yağdırdık. Yerle bir ettik. Rabbin katında damgalanmış taşlar zalimlerden çok uzak değildir bu.”
       “O kentin izleri-işaretleri hala işleyen bir yol üzerindedir. Yemin olsun ki biz o kentten, aklını işleten bir topluluk için geriye apaçık bir işaret bıraktık. İnanalar için bunda elbette bir ibret vardır.”
               

   NOT: BİZ MÜSLÜMAN BİR TOPLUMUZ…LÜTFEN BAŞLANGIÇTA İNİŞ SIRASINA GÖRE ARAPÇA BİLMİYORSANIZ TÜRKÇE KURAN MEALİ OKUYUN….TEŞEKKÜR EDERİM… 
                        



                                                 

Hiç yorum yok: