KURAN'da anlatılan İSA MESİH ve ...

  İSA  MESİH..
    “İşte resuller! Biz onların bazısını üstün kılmışızdır. Allah, onlardan bazısıyla konuşmuştur. Bazılarını da derecelerle yüceltmiştir. Meryem oğlu İSA’ya açık ayetler verdik ve onu RUHULKUDÜS’le güçlendirdik..”
 Hani İMRAN’ın karısı şöyle demişti: “Rabbim, karnımdakini özgür bir biçimde sana adadım; onu benden kabul et. Kuşkusuz sen, evet sen, her şeyi duyan, her şeyi bilensin.”
  Onu doğurunca şöyle dedi  : “Rabbim, onu kız olarak doğurdum ve erkek, kız gibi değildir. Adını MERYEM koydum onun. Onu ve soyunu, kovulmuş şeytandan sana sığındırıyorum.” 
Allah, onu güzel bir kabulle kabul etti ve onu güzel bir bitki gibi, besleyip büyüttü. Meryem ailesinden ayrılıp doğu tarafında bir ibadethaneye çekilmişti. Onlarla arasına bir perde çekmişti. 
  
 O,  Zekeriyya’nın koruması altındaydı. Zekeriyya, mihrapta onun yanına her girdiğinde, orada bir yiyecek bulur ve sorardı: “Meryem, bu sana nereden?”
 Meryem de: “Bu, Allah katındandır; çünkü Allah dilediğini hesapsızca rızıklandırır”  derdi.
Allah ruhunu göndermişti ve Meryem’e sapasağlam bir insan şeklinde görünmüştü.
 Meryem: “Ben senden , Rahmana sığınıyorum. İnançlı (Takvalı) biri isen, dikkatli ol.”  
 Ruh: “Ben, sadece Rabbinin elçisiyim. Sana tertemiz bir oğlan bağışlamak için buradayım”  dedi.Melekler şöyle demişti: “Ey Meryem, Allah seni ıstıfa edip seçti. Seni tertemiz kıldı ve seni alemlerin kadınları üstüne yüceltti.
   Ey Meryem, Rabbinin huzurunda saygıyla el bağla. Secdeye kapan ve rüku edenlerle rüku et.
 Ey Meryem! Allah seni, kendisinden bir kelimeyle müjdeliyor. Adı, Meryem oğlu İSA MESİH’tir. Dünya ve ahirette yüz akıdır. Allah’a yaklaştırılanlardandır.
Beşikte ve yetişkin çağında insanlarla konuşacaktır. Barışa yönelik iş yapanlardandır.”
    Meryem dedi ki: “Rabbim, çocuğum nasıl olur benim?
  Bana hiçbir insan dokunmadı ki! Ben bir kahpe de değilim.”
   Cevap verildi: “Allah dilediğini işte böyle yaratır. Bir iş ve oluşa karar verdiğinde sadece ona  “OL” der; o hemen oluverir.”
 Meryem gebe kaldı. Ardından da onunla uzak bir mekana çekildi.
    Nihayet doğum sancısı onu, bir hurma ağacının kütüğüne götürdü.
Meryem : “Ah dedi, keşke daha önce ölseydim, keşke unutulup gitseydim..”
Altından ona şöyle seslendi: “Tasalanma, Rabbin senin alt yanında bir su arkı vücuda 
getirdi. Hurma ağacının kütüğünü kendine doğru salla, üzerine olgun, taze hurma dökülecektir. Artık ye, iç.  Gözün aydın olsun.”
    Eğer insanlardan birini görürsen şöyle söyle: “Ben rahman için oruç adadım. Onun için bugün, insan cinsinden hiç kimseyle konuşmayacağım.”Meryem, onu taşıyarak toplumuna getirdi : “Ey Meryem, dediler, şaşılacak bir iş yaptın. Ey Harun’un kız kardeşi! Baban kötü bir adam değildi. Annen de bir kahpe değildi.”  
 Meryem çocuğu işaret etti.Dediler: “Beşikteki bir bebekle nasıl konuşuruz?”
  Beşikteki bebek dedi: “Ben Allah’ın bir kuluyum. O bana kitap verdi, beni peygamber yaptı. Beni, bulunduğum her yerde kutsal ve bereketli kıldı. Yaşadığım süresince bana namazı, zekatı önerdi. Anneme iyilik etmemi önerdi. Beni zorba eşkıya yapmadı. Selam bana doğduğum gün, öleceğim gün ve diri olarak kaldırılacağım gün.” 
İşte Meryem oğlu İSA budur. Hakkında kuşku ve çelişmeye düştükleri şeyin doğrusu bu 
sözdür. Allah ona Tevrat’ı ve İncil’i öğretmiştir.Onda hidayet ve doğru ışık vardır.BENİİSRAİL’e şöyle konuşan İSA Resul 
: “Şu bir gerçek ki ben size Rabbinizden bir mucize getirdim: Ben, çamurdan, kuş görünümünde bir şey yapar, ona üflerim de Allah’ın izniyle kuş oluverir.
   Ben, körü ve abraşı (cildi bozuk, alacalı) iyileştirir, ölüleri Allah’ın izniyle diriltirim. Evlerinizde yemekte ve biriktirmekte olduklarınızı size haber veririm. Eğer inananlardansanız, bunda sizin için tam bir mucize vardır.
Tevrat’tan önümde bulunanı doğrulayıcıyım. Size haram kılınmış olanın bir kısmını size 
helal yapacağım. Rabbinizden bir mucize getirdim size. Artık Allah’tan korkun ve bana itaat edin.
               İşte bu dosdoğru bir yoldur.”
 İSA onlardan inkarı sezince şöyle konuştu: “Allah’a gidişte benim yardımcılarım kim?”
   Havariler dediler ki: “Biz Allah’ın yardımcılarıyız. Allah’a iman ettik biz. Tanık ol, biz müslümanlarız. Ey Rabbimiz! Senin indirdiğine iman ettik, Resule uyduk; artık bizi gerçeğin tanıklarıyla beraber yaz.”
Havariler : “Ey Meryem oğlu İSA! Rabbin bize gökten bir sofra indirebilir mi?”dediler.
   İSA : “Eğer müminlerseniz Allah’tan korkun” dedi.
                       
Havariler: “İstiyoruz ki ondan yiyelim, gönüllerimiz tatmin bulsun, senin bize doğruyu 
söylediğini bilelim ve buna tanıklık edenlerden olalım.”
   Meryem oğlu İSA şöyle yakardı: “Allah’ım, ey Rabbimiz! Üzerimize gökten bir sofra indir de bizim hem öncekilerimize hem sonrakilerimize bir bayram olsun, senden bir mucize olsun. Rızıklandır bizi. Rızık verenlerin en hayırlısı sensin.”
    Allah dedi ki: “Ben onu üzerinize indireceğim. Ama bundan sonra küfre sapanınıza öyle bir azapla azap edeceğim ki, alem-lerden hiçbir kimse böyle bir azap yapmamıştır..”
         Meryem oğlu Mesih, bir Resuldan başkası değildir. Ondan öncede resuller gelip geçmiştir. Onun annesi de özü-sözü doğru biriydi. İkisi de yemek yerlerdi. Allah katında İSA’nın durumu, Adem’in durumu gibidir. Onu topraktan yarattı, sonra ona “OL” dedi. Sonra bak, nasıl gerisin geri çevriliyorlar!
    Yemin olsun ki : “Allah, Meryem oğlu Mesih’tir” diyenler çok büyük günaha (küfre) girmişlerdir. Allah hakkında gerçek dışı bir şey söylemeyin.
  Yine and olsun ki: “Allah, üçün üçüncüsüdür “diyenler büyük günaha (küfre) batmıştır. Son verin, sizin için daha iyi olur.
     ALLAH: “Ey Meryem oğlu İsa! Allah’ın yanında beni ve annemi de iki tanrı olarak kabul edin diye insanlara sen mi söyledin?”
      İsa : “Haşa!” dedi. Hakkım olmayan bir şeyi söylemek benim haddime değildir. Onlara, senin bana emrettiğin şu sözden başka bir şey söylemedim. Benim Rabbim ve sizin Rabbiniz olan ALLAH’a kulluk edin. Yaşarken böyleydi, sen öldürdükten sonrakini de ben bilemem..“
  Biz, Allah’ın resulu Meryem oğlu İSA  Mesih’i öldürdük” demeleri, onunla ilgili olarak tam bir kuşku içindedirler. Onların, ona ilişkin bir bilgileri yoktur, sadece sanıya uymaktadırlar. Onu kesinlikle öldürmediler. Tam aksine, Allah onu kendisine yükseltti.
     Ehli kitaptan her biri ölümünden önce ona mutlaka inanacaktır. İSA Mesih kendinden önceki Tevrat’ı doğrulayıcı, kendinden sonra gelecek olan Hz.Muhammet’i müjdeleyici olmuştur.
        Ey iman sahipleri! Hahamlardan ve rahiplerden birçoğu halkın mallarını uydurma yollarla tıkabasa yerler ve Allah’ın yolundan geri çevirirler. Altını ve gümüşü depolayıp da onları ALLAH yolunda harcamayanlara korkunç bir azabı müjdele. 
    Cehennem ateşinde onların alınları, böğürleri, sıtları dağlanır:   ”İŞTE EGOLARINIZ   İÇİN   YIĞDIKLARINIZ . HADİ   TADIN   BİRİKTİRMİŞ   OLDUKLARINIZI !  “



       NOT: Allah’ın biz insanlara göndermiş olduğu bu kıymetli kitabı, lütfen iniş sırasına göre TÜRKÇE  KURAN mealini okuyalım. Okumayanlara da teklifte bulunalım… TEŞEKKÜR EDERİM..




Hiç yorum yok: